Dřina je fajn, ale co umění odpočívat?

 


vlcsnap-2021-02-08-17h58m13s038

 
Cvičení, sport nebo zkrátka pohyb je a vždy byl něčím, co nás spojuje a chrání naše zdraví. V dnešní době bychom mohli říci, že chrání především náš zdravý rozum. Asi už jsi v poslední době slyšel (možná i pocítil), že bez pravidelného pohybu, by se dotyčný člověk zbláznil. 

Ano, skutečně pohyb přináší úlevu od stresu srovnatelnou s účinky antidepresiv.

A přesto... i pohyb je stres. Obzvlášť, pokud chceme posunout hranice toho, co naše tělo vydrží, musíme mu stres způsobit. Je sice pravda, že se jedná o tzv. hormetický stres neboli eustress (co tě nezabije, to tě posílí), ale i dobrý stres je pro tělo zátěž.

Kam tím mířím?


gty_826741938_92856413K regeneraci...

Kombinace tréninku, jenž nás posouvá, a psychické zátěže, kterou každodenní život přináší, nás může někdy poslat opačným směrem, než bychom chtěli. Přílišné vyčerpání a zranění jsou pak určitě reálným rizikem... nicméně jsou tu i další, málo očekávaná rizika.

Skvělým důkazem je směr, kterým se ubírá příprava vrcholových sportovců. Jelikož samotný trénink je už nemá tolik kam posouvat, zaměřují se trenéři, koučové a lifestyle konzultanti víc na dobu mimo trénink. Snaží se optimalizovat spánek a cirkadiánní rytmy, zmírnit dopad jet lagu (= dopad na organismus, když se přesouváme přes časová pásma) či zlepšit vztahy v týmu i v rodinách sportovců.

 

1_1Jinými slovy, snaží se minimalizovat stres mimo trénink, aby jejich svěřenci unesli více zátěže v tréninku. Pokud je regenerace efektivní, dostanou z tréninku maximum. Tělo se skvěle adaptuje, výkon narůstá a stejně tak narůstá sebevědomí. Nálada je dobrá, obavy a pochybnosti mizí. Možná si říkáš: Vždyť já jen běhám, skáču přes švihadlo a k tomu dělám pár sklapovaček!

Ale ten obrovský počet výskoků a dopadů na nohy, to není úplně malá zátěž. Lýtkové svaly a jejich úpony dostávají pořádně zabrat. Ať už si to připouštíš, nebo ne, máš s těmi vrcholovými sportovci něco společného.

I tvůj pracovní výkon, rodinné vztahy i trénink může těžit z optimální regenerace či lepšího zvládání stresu. To je ale téměř nemožné, pokud nejsou tvé minerály v rovnováze.


221-2Hořčík neboli magnesium:

je bezpochyby nejvíce deficitním minerálem v rozvinutých zemích a jeho pravidelný přísun je pro naši nervovou soustavu naprosto zásadní.

Bez něj nejsme schopni odpočívat, dobře spát a být psychicky v klidu. Lidé, kteří jeho nedostatkem trpí mají běžně příznaky, jako je podrážděnost, úzkost, vyčerpání, svalové tiky, křeče, zvýšený tlak, zvýšené svalové napětí a málo hlubokého spánku.

Vzhledem k tomu, v jakých potravinách se tento minerál vyskytuje, není lehké jeho hladinu udržovat a suplementace je pro spoustu lidí zásadní. Existují však další látky, které je mohou jeho účinek prohloubit.

 

 Carousel BSIDEK těm patří L-theanin blokující vazby stresových neurotransmiterů a bioaktivní vitamin B6, který pomáhá vstřebávání horčíku do těla a snižuje systémový zánět. Tato synergická kombinace látek umožňuje tělu přejít z módu tréninkové či pracovní aktivace do módu regenerace. Ta je pak díky prohloubení spánku, lepšímu využití krevního cukru nebo blokaci stresových procesů v mozku mnohem efektivnější.

Tvá kapacita zvládání stresu je tak daleko vyšší a můžeš si více užívat oněch hormetických, tedy posilujících aktivit a být ještě lepší, než dřív.
Klikni na obrázek a dozvíš se více:



 

Používáme soubory cookies. Dalším procházením webu vyjadřuješ souhlas s jejich používáním.