Skákání přes švihadlo – Jak začít s tímto sportem?


Návrh bez názvu (3)

logo586

 

 

 

Zahájili jsme spolupráci s novým sportovním webem www.refcoach.cz

 

 Oba s bratrem (Marek, Tom)
máme na refcoach profil jako trenéři ve skákání přes švihadlo.

 


gifJak začít se skákáním? Proč je dobré oslovit trenéra?

Důležité je vzít švihadlo do ruky, začít a zjistit, jak na tom jsi. Za Švihej bych doporučil
věnovat se správné technice a budování základů, protože tyhle věci nejvíce pomohou v dalším rozvoji, pokud tě to začne opravdu bavit.

Na druhou stranu vím, jak úžasný pocit je provést trik, který se ti ještě nikdy v životě nepovedl. Tím si švihadlo zamiluješ. Každopádně vždycky by ses měl vracet k základním technikám a šperkovat je.


Mít trenéra nebo člověka, který ti radí, je velká výhoda. Celý tvůj pokrok urychlí, pomůže
ti vyvarovat se zraněním, frustraci ze špatně nastavené délky švihadla, a hlavně
rozfázuje určité typy technik. Díky tomu se je rychleji a precizněji naučíš. Pro začátek
doporučuji alespoň náš YouTube kanál s tréninkovými videi.


Návrh bez názvu (2)

 Jaké jsou největší přednosti tohoto sportu

a zdravotní benefity? Jaké jsou naopak úskalí?


Velkou předností skákání je rozmanitost a kreativita. Můžeš si sám vymýšlet nové triky,
kombinovat je s ostatními triky anebo si zkoušet různé sestavy, footwork, točit a nebo se švihadlem házet a chytat..

Každý skáče jinak, má jiný styl, a to dodává skákání charisma.

Skákání přes švihadlo dokáže zlepšit koordinaci, soustředění a
schopnost rychle reagovat.


8

 

 Co se týče zdraví, zlepšuje kardiovaskulární systém, hustotu kostí, snižuje riziko zranění kotníků a zlepšuje svalovou sílu. Nepřestane tě to bavit, máš se stále kam posouvat a zlepšovat se.

Výhodou pro ty, co dělají sport rekreačně, je, že zapojí celé tělo a spálí tak více kalorií.

Úskalí vidíme, když se se skákáním začíná. Může tě odradit špatně zvolená délka švihadla anebo špatně vybrané švihadlo.

Může dojít k přepálení tréninkových dávek, které vedou ke zranění. Nejčastějším zraněním je bolest holení. Také se můžeš zaseknout na nějakém bodě a nevíš, jak se posunout dál. S tím se snažíme pomoci ve Švihej.


My doporučujeme


 

Co vše potřebuji k tomuto sportu?

Chceme, aby všichni šviháci věděli, jak technicky správně skákat a aby zůstali po celou dobu motivovaní. Vytvořili jsme proto balíček Katana Rope 3v1, ve kterém získáš švihadlo, video manuál a přístup do uzavřené Facebook skupiny.

Video manuál tě provede začátky skákání, nastavením délky švihadla, ukážeme ti základní techniku, rozcvičku a konkrétní trénink. Ve FB skupině načerpáš inspiraci a tipy od ostatních šviháků.

Na skákání budeš potřebovat malý prostor. Skákat se dá opravdu skoro všude. Pokud není zem vhodná na skákání, stačí pořídit přenosnou podložku.

 


 

Jak vybrat švihadlo?

Vybírej si švihadlo podle svých cílů a důvodů, proč chceš skákat.

1. Chceš se dostat do kondice, zhubnout, cítit se dobře – vyber si švihadlo s PVC
lankem.
2. Baví tě pohyb, chceš zkoušet triky a bavit se – zvol korálkové švihadlo.
3. Chceš si vypracovat postavu – sáhni po zátěžovém švihadlu.

Pro víc informací přejdi na článek Jak si vybrat švihadlo.

 


Technický tréninkJak probíhá trénink?

Rádi děláme vysoce intenzivní Intervalové tréninky, kdy si nastavíš časové intervaly práce a odpočinku. Jako základní jednoduchý příklad uvedu 3x5 kol, 30 s ( 95% úsilí), 10 s odpočinek a dvouminutová pauza mezi sériemi. Můžeš kombinovat délku tréninku, intenzitu a časy práce a odpočinku. Meze se nekladou a vše je velmi individuální. Např. https://www.youtube.com/watch?v=03_qvvskMko&t=1s

Trénink můžeš také zaměřit jedním směrem:

Technický trénink – vyber si jeden trik či techniku, která ti nejde a na té v 
tréninku pracuješ. Nedíváš se na čas, netrénuješ do selhání, ale do té doby, dokud
jsi mentálně přítomný a soustředěný. Trénuješ jak bez švihadla, tak i s ním. Jde o
preciznost.
Kombinovaný trénink – švihání prokládáš workoutem dle libosti, např. kettlebelly,
kalistenika, kliky, cviky s odporovou gumou, expanderem, whatever.
Specializovaný trénink – určíš si, co chceš tréninkem zlepšit. Může to být footwork,
síla gripu, koordinace nebo rychlost rukou a další. Tomu přizpůsobíš použité techniky.




Používáme soubory cookies. Dalším procházením webu vyjadřuješ souhlas s jejich používáním.